مته گرد بر دریل، یکی از ابزارهای مهم کابینت سازان

یکی از کاربردهای مهم مته گرد بر دریل، حرفه کابینت سازی و به طور کلی ام دی اف کاری می باشد. کابینت سازان جهت تعبیه محل لوله های فاضلاب مربوط به زیر سینک در آشپزخانه از گردبر استفاده می نمایند. ماشین های لباسشویی و ظرفشویی نیز در فضای بین کابینت ها تعبیه می گردند. جهت ایجاد فضای عبور لوله در لوله کشی این تجهیزات نیز به گردبر دریل نیاز می باشد. همچنین جهت زیبا سازی و طرح زدن روی کابینت نیز استفاده از گردبر، کاربرد فراوانی دارد.

معیارهای انتخاب مته دریل مناسب برای کابینت سازان

برخلاف گذشته که کابینت ها از ورق فلزی ساخته می شد، امروزه کابینت ها عمدتا از ام دی اف ساخته می شوند. بنابراین بایستی مته گرد بر دریل به نحوی انتخاب گردد که برای برش ام دی اف مناسب باشد. ضمنا مته انتخابی نیز بایستی قطر و عمق مناسب را در سوراخکاری پوشش دهد.

مته گرد بر دریل در کابینت سازی

معرفی یکی از پرکاربردترین مدل های مته گردبر دریل برای کابینت سازی

امروزه مدل های مختلفی از مته گرد بر دریل جهت سوراخکاری ام دی اف وجود دارد. یکی از پرکاربردترین آنها، دارای صفحه ای مدرج می باشد. در این مدل با نصب مته گرد بر دریل و تنظیم قطر روی صفحه مدرج، برش را آغاز نمایید. زمانی که قصد برش دایره ای با قطر کوچکتر یا بزرگتر را داشتید، کافیست تا قطر را روی صفحه مدرج تغییر دهید. با وجود چنین مدلی دیگر نیاز نیست برای قطرهای مختلف، گردبر را تعویض کنید.

این مته گردبر شامل یک آچار آلن جهت تنظیم نمودن قطر و یک سنبه جهت تعیین مرکز دایره برش می باشد. استفاده از این مته گرد بر سبب می شود تا در زمانی سریع برش را انجام دهید. به علت دقت و کیفیت بالای این گردبر، طرح های زیبایی روی ام دی اف می توان توسط آن ایجاد نمود. لازم به ذکر است انواع دیگری از گردبر جهت برش ام دی اف وجود دارد. با این حال به علت سهولت انجام کار با مدل فوق، به معرفی این مدل بسنده نمودیم.

 

جهت خواندن مقالات بیشتر در ارتباط با مته گردبر دریل می‌توانید به مجله تخصصی ابزار برقی مراجعه نمایید.

اگر می‌خواهید نسخه pdf این مقاله را داشته باشید، لطفا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *