آشنایی با اجزای مته گردبر درل مگنتی

اجزای دریل مگنت عبارتند از: موتور گیربکس، مگنت، مورس، مته گردبر درل مگنتی، اسپیندل، سیستم خنک کننده، پنل دستگاه، اهرم چرخشی و دستگیره. در ادامه شرح مختصری از هر یک از این اجزا را ارائه می نماییم.

موتور گیربکس دستگاه دریل مگنت

این موتور منبع اصلی تامین کننده نیروی محرکه دریل مگنت می باشد. نکته مهم در خصوص موتور گیربکس، چهار سرعته بودن آن می باشد‌. این چهار سرعت می توانند به صورت های مکانیکال و الکتریکال تغییر نمایند.

اجزای درل مگنتی

مگنت

مگنت یا مغناطیس موظف است تا فلزی که قصد سوراخکاریش را داریم، روی پایه ثابت نماید. ضمنا مگنت براده ها را جمع می نماید و از پخش شدن آنها جلوگیری می کند.

مورس وسیله اتصال مته گردبر درل مگنتی به دریل مگنت

مورس قسمتی از دریل مگنتی است که مته گردبر دریل مگنتی را به دریل مگنت متصل می نماید. دقت نمایید که مته در مورس به قدر کافی سفت و محکم شده باشد. در صورت شل بودن و با دور گرفتن دستگاه احتمال هر گونه آسیبی وجود خواهد داشت.

اسپیندل، ابزاری جهت انتقال نیرو

نیرویی که بوسیله موتور گیربکس به صورت چرخشی تولید می شود، توسط اسپیندل به ابزار سوراخکاری منتقل می گردد. به عبارتی این قسمت از دریل مگنت، ابزاری جهت انتقال نیرو می باشد.

مته گردبر درل مگنتی

مته گردبر دریل مگنتی بخشی از دریل مگنت است که وظیفه سوراخکاری را بر عهده دارد. جنس این مته به جنس سطحی که قرار است سوراخ شود، بستگی دارد. این نوع مته یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع مته می باشد.

سیستم خنک کننده

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، سیستم خنک کننده اتوماتیک یکی از مهمترین ویژگی های دریل مگنت می باشد. در واقع سیستم خنک کننده این تجهیز به صورت خودکار مایع خنک کننده را به مته گردبر دریل مگنتی می رساند و آن را خنک می سازد و عمر مته گردبر دریل مگنتی را بالا می برد.

پنل دستگاه دریل مگنت

در پنل دستگاه کلیدهای دریل مگنت قرار دارد. این کلیدها مربوط به کلیدهای روشن و خاموش کردن دستگاه، مگنت و دیگر تنظیمات مربوط به آن می باشد.

اهرم چرخشی، سبب انجام سوراخکاری توسط مته گردبر درل مگنتی می شود

زمانی که اپراتور قصد استفاده از دستگاه را دارد، توسط این بخش و با وارد آوردن نیرو به این اهرم، سوراخکاری را انجام می دهد‌.

دستگیره

دریل مگنتی تجهیز نیز مثل دیگر تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی جهت آسانی جابجایی، دارای دستگیره می باشد.

 

اگر می‌خواهید نسخه pdf این مقاله را داشته باشید، لطفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *