مقایسه بین مته گردبر دریل آربور دار یکپارچه با مته دارای قابلیت جدا شدن آربور از گردبر

آربور مته گردبر دریل ممکن است به مته متصل باشد. در بعضی موارد نیز این امکان وجود دارد که آربور قابلیت جدا شدن از مته را داشته باشد. بعضی از مته های گردبر نیز ممکن است فاقد آربور باشند. اینکه کدامیک از مته ها را انتخاب نمایید به شرایط کاری شما و مهارتتان در سوراخکاری بستگی دارد.

مته گردبر دریل آربور دار یکپارچه

در نوع اول یعنی آربور های متصل به مته گردبر دریل، آربور به گردبر جوش داده می شود. مزیت استفاده از این نوع این است که اگر بخواهید سایز گردبر را تغییر دهید، نیازی به جدا نمودن آربور از گردبر ندارید. در واقع هر دو با هم تعویض می گردند و سرعت کارتان بالاتر می رود. بنابراین در این نوع گردبر و آربور دارای ساقه ای یکپارچه می باشند.

ساقه به شفتی گفته می شود که از وسط آربور عبور می نماید. در واقع ساقه قسمتی است که مته گرد بر به آن متصل می باشد. همچنین منظور از ساقه یکپارچه، حفظ یکپارچگی بین ساقه با تیغه اره گردبر می باشد. اگر بخواهم به زبان ساده تر بیان نمایم، آربور با ساقه یکپارچه فقط برای مدل های خاص گردبر مناسب است. به عبارتی گردبر های تولید شده آربور دار با ساقه های یکپارچه توسط یک سازنده ممکن است با تولیدات دیگر سازندگان تناسب نداشته باشد.

مته با قابلیت جدا شدن آربور از گرد بر

در مدلی که آربور از مته گردبر دریل جدا می باشد، می توان روی آربور، تیغه های مختلف گردبر را نصب نمود. آداپتور آربور قطعه ای واسطه ای می باشد که به صورت اتصال رزوه ای بین مته گردبر و آربور قرار می گیرد. این اتصال رزوه ای ساده کمک می کند تا بتوانید مته های گرد بر کوچک را روی آربورهای بزرگتر قرار دهید.

مته گردبر آهن چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت خواندن مقالات بیشتر در ارتباط با خرید مته گردبر می‌توانید به مجله تخصصی ابزار برقی مراجعه نمایید.

 

اگر می‌خواهید نسخه pdf این مقاله را داشته باشید، لطفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *