از مته گردبر فولاد به منظور برش چه موادی استفاده می گردد؟

از مته گردبر فولاد به منظور سوراخکاری فلزات سختی نظیر آهن و آلیاژهای آن استفاده می گردد. به همین علت گردبر فولاد، خود نیز بایستی سختی بالایی داشته باشد. در واقع مته بایستی از ماده ای که آن را برش می دهد، سخت تر باشد تا توانایی سوراخکاری آن را داشته باشد.

گرولن و یوروبر، برندهای معروف تولید کننده مته گرد بر فولاد

شرکت های مختلفی اقدام به تولید این مته می نمایند. از این رو مته گردبر فولاد در برندها و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد. برندهای معروفی نظیر گرولن و یوروبر از تولید کنندگان اصلی این نوع مته هستند. شرکت های چینی نیز حضور گسترده ای در این صنعت دارند ولی کیفیت محصولاتشان ممکن است از مدل های آلمانی و هلندی پایین تر باشد.

مته فولادی یکی از پرکاربردترین انواع مته می باشد

مته گردبر فولاد هم برای دریل های معمولی و هم به منظور نصب روی دریل مگنت ساخته می شود. به علت کاربرد زیاد این نوع مته در صنعت، آنها را می توان به وفور در بازار مشاهده نمود. صنایع مختلفی از این نوع گردبر بهره می برند. صنایع ساختمانی، خودروسازی، پل سازی و صنایع نظامی تنها بخشی از این صنایع می باشند. تنوع خوب و پوشش مناسبی از سایز مته فولادی در بازار وجود دارد. به عبارتی مته های فولادی تقریبا تمامی سایزهای مورد نیاز شما را پوشش می دهند.

نکته ای مهم در خصوص سوراخکاری با مته فولادی

زمانی که قصد سوراخکاری فلزی نرم را با مته گردبر فولاد داشتید، می توانید از دور بالای دریل استفاده نمایید. هنگام سوراخکاری فلزات سخت با این مته نیز بهتر است تا دور دریل پایین باشد. دور پایین دریل سبب می شود تا علاوه بر اینکه کیفیت عملیات سوراخکاری بالاتر رود، مته گرد بر فولاد نیز آسیب کمتری ببیند.

مته گردبر دریل مگنت مدل TCT

برای آشنایی بیشتر مته گردبر دریل مگنت کلیک کنید.

اگر می‌خواهید نسخه pdf این مقاله را داشته باشید، لطفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *