دریل مگنت و مته گرد بر دریل مگنتی چگونه کار می کند؟

دریل مگنت دارای یک پایه مغناطیسی می باشد که به فلز می چسبد. در واقع نام دریل مگنت نیز بخاطر همین پایه مغناطیسی می باشد. با چسبیدن فلز به پایه مغناطیسی، سوراخکاری توسط مته گرد بر دریل مگنتی آغاز شده و انجام می گیرد. خاصیت دیگر این پایه مگنتی، چسبیدن براده های آهن به جا مانده از عملیات سوراخکاری و تجمع آنها در یک محل می باشد‌.

برخی از مزایای استفاده از دریل مگنت

۱. در هر مکانی می توان از درل مگنتی استفاده نمود. از کار در ارتفاع گرفته تا اعماق دریا، می توانید از این وسیله کاربردی استفاده نمایید.

۲. یکی دیگر از مزایای دریل مگنت پرتابل و قابل حمل بودن آن می باشد.

۳‌. نکته جالب و کاربردی دیگر در خصوص این مته، قابلیت راه اندازی آن با برق سه فاز و تک فاز می باشد.

۴. مته های هم ردیف مته گرد بر دریل مگنتی را در نظر بگیرید. اگر قرار باشد این مته و مته های هم ردیفش کاری مشابه را انجام دهند، کار با دریل مگنت صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

۵. آیا می دانستید سرعت سوراخکاری دریل مگنت، چندین برابر مته های رادیال می باشد؟

۶. استفاده از دریل مگنت سبب می شود تا در سوراخکاری ضایعات کمتری ایجاد گردد.

۷. استفاده از درل مگنت ایمنی بیشتری را به همراه دارد. به این علت که علاوه بر دارا بودن گارد محافظ، کنترل اضافه بار نیز توسط سیستم الکتریکی این دریل صورت می پذیرد. همچنین کلاچ اتوماتیک آن نیز سبب بالا رفتن استانداردهای ایمنی این تجهیز شده است.

مزایای استفاده از دریل مگنت و مته گرد بر دریل مگنتی

سوراخکاری با مته گرد بر دریل مگنتی مقرون به صرفه تر می باشد

دریل مگنت و مته گردبر دریل مگنتی ممکن است کمی گرانتر از دیگر تجهیزات هم نوعش به نظر برسد. با این حال اگر موارد فوق در نظر گرفته شوند، به این نتیجه خواهید رسید که دریل مگنت را انتخاب کنید. در واقع استفاده از دریل مگنت صرفه اقتصادی بیشتری را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *