اهمیت جنس ذغال دریل مگنتی

ذغال صنعتی، عامل مهم انتقال جریان الکتریسیته در ماشین‌آلات برقی بوده و در این میان، جنس آن نقش مهمی در کیفیت انتقال جریان الکتریکی دارد. در صورتی که جنس ذغال استفاده شده مناسب نبوده و از توانمندی لازم جهت عبور آمپر لازم برای سیستم برخوردار نباشد، در این صورت چگالی بار الکتریکی در ذغال افزایش یافته و همین امر به جرقه زنی در ذغال و کلکتور منجر می‌شود. توجه به معیارهایی همچون سختی و فشردگی ذغال، مقدار جریان عبوری و همچنین ترکیبات ذغال، در انتخاب یک ذغال دریل مگنتی جنس خوب، حیاتی است.

علت ایجاد جرقه در کلکتور و ذغال

علت ایجاد جرقه در کلکتور و محل قرار گیری ذغال، محدود به عامل خاصی نبوده و عوامل متعددی در این زمینه دخیل می‌باشند. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • عدم آب‌بندی ذغال خریداری شده و استفاده از ذغال صنعتی نو
  • ضعف فشار فنر
  • خرابی کلکتور
  • ایجاد شکستگی در سطح ذغال

به طور حتم در صورت خرابی و یا اتمام مصرف ذغال دریل مگنت، تعویض آن با یک ذغال جدید، امری ضروری است. به هنگام تعویض در نظر داشته باشید که پاکسازی کلکتور و  همان محل جایگیری ذغال، نیز لازم بوده و می‌توانید با استفاده از یک شی نوک تیز، سوراخ‌ها را پاکسازی کنید.

اهمیت جنس ذغال دریل مگنتی

بهترین مرکز عرضه و توزیع ذغال دریل مگنتی

در نظر داشته باشید که کلینیک ابزار به عنوان بهترین مرکز عرضه و توزیع ذغال دریل مگنتی از جمله مراکز پیشرو در تامین نیاز بازارهای صنعتی به انواع باکیفیت ذغال‌های صنعتی است و در همین راستا، پیشنهاد می‌شود در صورت نیاز به انواع با کیفیت این محصول، با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید. همچنین در صورت نیاز به هر گونه سوال در طی فرایند خرید، کارشناسان این مرکز به صورت تمام وقت، مشتاق به رفع کلیه نیازهای اطلاعاتی شما عزیزان می‌باشند.

 

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه تعمیرات ابزار یدکی دریل مگنتی کلیک کنید.

اگر می‌‌خواهید نسخه pdf این مقاله را داشته باشید، لطفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *