علت استفاده از گردبر آهن به جای مته معمولی چیست؟

گردبر آهن در صورتی استفاده می شود که قطر سوراخکاری از حد معینی بیشتر گردد. به عبارتی در صورتی که دیگر نتوان سوراخکاری را با مته های معمولی انجام داد، از این مته استفاده می گردد. در صورت به کار بردن مته معمولی، علاوه بر این که حجم برش بالا می رود، فرآیند سوراخکاری نیز زمان بر خواهد بود. ضمنا به احتمال زیاد مته ها نیز به سرعت خواهند شکست‌. این محدودیت ها سبب می گردد تا به سراغ مته های گردبر برویم‌. مته های گرد بر با استحکام مناسب، در کمترین زمان ممکن و با بیشترین صرفه اقتصادی سوراخکاری را انجام می دهند.

استفاده از دریل مگنت، بهترین روش سوراخکاری با گردبر آهن

استفاده از دریل مگنت و بستن گردبر آهن روی این دستگاه یکی از بهترین روش های سوراخکاری فلزات آهنی می باشد. پیش از انجام سوراخکاری توسط مته گردبر، بایستی مقدماتی را فراهم سازید. این مقدمات شامل راه اندازی دستگاه دریل مگنت می باشد.

آشنایی با ساختار و ویژگی های مته HSS

 

چگونه دریل مگنت را راه اندازی نماییم

جهت راه اندازی دستگاه دریل مگنت و سوراخکاری با گردبر آهن بایستی در ابتدا سیستم خنک کننده را آماده نمایید. به همین منظور بایستی مخزن آب و صابون را در محل مخصوصی که تعبیه شده، نصب نمایید. پس از آن شیلنگ را به مخزن وصل نموده و در ادامه شیر روی مخزن را باز کنید. قدم بعدی اتصال مته گرد بر آهن به دستگاه می باشد. این دستگاه دارای یک کلید تنظیم دور می باشد که به کمک آن می توانید مقدار دور مد نظر خود را تعیین کنید. در نهایت نیز با زدن دکمه پاور دستگاه عملیات سوراخکاری را آغاز کنید.
تمام فرآیندی که جهت سوراخکاری بایستی با مته گرد بر آهن انجام دهید، در همین چند بند خلاصه می گردد. با این حال اصول ایمنی نیز خود داستان مفصلی دارد که بدون رعایت آن بهره برداری از دستگاه مخاطره آمیز خواهد بود.

جهت خواندن مقالات بیشتر در رابطه با خرید و تعمیرات مته گردبر می‌توانید به سایت ابزار برقی مراجعه نمایید.

 

اگر می‌خواهید نسخه pdf این مقاله را داشته باشید، لطفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *