آشنایی با محور مته گردبر استیل و انواع مختلف آن

محور مته گردبر استیل، وظیفه اتصال بین دریل برقی با دیگر اعضای متحرک نظیر مته گردبر را بر عهده دارد. این محور با توجه به شرایط کاری مته گرد بر، دارای انواع مختلفی می باشد. در نوعی از این محور، فنری جهنده وجود دارد. زمانی که مشغول سوراخکاری با مته گردبر استیل هستید، فنر مذکور جمع می گردد. بعد از ایجاد سوراخ توسط مته گرد بر استیل، این فنر باز شده و قطعات برش داده شده و زائد به بیرون هدایت می شوند. این مدل تنها یک نمونه از میان محورهای مختلف موجود در بازار می باشد. در ادامه به ذکر دسته بندی کلی محورهای موجود در بازار و انواع مختلف آن خواهیم پرداخت.

نوع اول: محور مته گردبر استیل ثابت

چه زمانی استفاده از این مدل محور مته گردبر استیل، به مشتری پیشنهاد می گردد؟ زمانی که فقط از یک سایز از مته گرد بر در کل پروژه استفاده می کنید و دائما در حال تغییر دادن سایز گردبر نیستید. در واقع معاوضه دائم محور در زمان تغییر سایز گردبر پروسه ای زمان بر می باشد. از این رو هنگام استفاده از سایزهای مختلف گردبر، به جای استفاده از محور ثابت، محور با قابلیت جدا شدن پیشنهاد می گردد.

نوع دوم: محور با قابلیت جدا شدن

نوع دیگری از محورهای مته گرد بر استیل، قابلیت جدا شدن دارند. همانطور که در قسمت فوق نیز اشاره گردید، از این محور زمانی استفاده می شود که قصد دارید سوراخکاری در سایزهای مختلف را انجام دهید. ضمنا محور مته های گردبر از لحاظ سایز نیز به دو سایز کوچک و بزرگ تقسیم بندی می گردند.

سایز کوچک قطرهای 14 الی 30 میلیمتر را پوشش می دهد. طول آن نیز 8.7 میلیمتر می باشد. محور بزرگ، سایزهای بین 32 الی 210 میلیمتر را تحت پوشش خود دارد. ضمنا طول آن نیز 11.1 میلیمتر است.

برای آشنایی بیشتر با مته گردبر و مته ته کونیک کلیک کنید.

اگر می‌خواهید نسخه pdf این مقاله را داشته باشید، لطفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *